Každý vie, že spánok je veľmi dôležitý pre udržiavanie dobrého fyzického a psychického zdravia. Avšak, dĺžka spánku je rovnako dôležitá ako to, ako spíme. Pozície počas spánku môžu mať vplyv na naše zdravie, môžu pomôcť udržiavať našu pleť mladú či zlepšiť trávenie. Okrem toho, to že spíme na ľavej strane nám môže aj zachrániť život. Ak ste momentálne spávali v inej polohe, pokračujte v čítaní a zistite, prečo by ste mali začať spať na ľavom boku.

Záleží na akej strane spíme

Poznáme niekoľko spánkových pozícií – na bruchu, chrbte, na pravej či ľavej strane – a všetky majú vplyv na naše zdravie. Spanie na chrbte môže byť obzvlášť nebezpečné pre ľudí so spánkovým apnoe alebo astmou, pretože to môže spôsobiť ťažkosti s dýchaním. Pri spaní na pravej strane je pravdepodobné, že sa nám zhoršia problémy s trávením, kdežto spánok na ľavej strane môže tieto príznaky zmierniť.

Výhody spánku na ľavej strane

Spaním na ľavej strane si môžeme výrazne zlepšiť zdravie a dokonca aj zachrániť život. Z pohľadu medicíny je ľavá strana tela dominantnou lymfatickou stranou, a kým budete spať na tejto strane, vaše telo bude mať viac času na filtrovanie toxínov, lymfatických tekutín a odpadu.

Na druhej strane, spanie na pravej strane môže spôsobiť spomalenie nášho lymfatického systému. To je nežiadúce, pretože lymfatický systém, ktorý nepracuje naplno, nefiltruje toxíny a nefunguje správny pohyb lymfatických tekutín v celom tele. To zvyšuje riziko chorôb.

Keď začnete spať na ľavej strane, možno si všimnete, že vaše telo efektívnejšie odbúrava toxíny. Je to preto, lebo táto poloha zlepšuje tráviaci systém a umožňuje nášmu telu okamžite vstrebať živiny a zbaviť sa toxínov.

Naučte sa spať v tejto pozícii

Ak je pre vás normálne spať na chrbte, bruchu, alebo pravej strane bude trvať nejaký čas, kým si na to zvyknete. Je však možné trénovať svoje telo na spánok v tejto polohe. Tu sú niektoré tipy: môžete skúsiť ležať na ľavej strane a dať si za chrbát vankúš, ten vám zabráni prevaľovať sa počas noci. Skúste prejsť na opačnú stranu postele. To vám zjednoduší spanie na opačnej strane. Alebo jednoducho nechajte svietiť tlmené svetlo z pravej strany, pretože sa vaše telo bude chcieť od neho odvrátiť, jednoduchšie zaspíte na ľavej strane.

Vyskúšajte tieto malé zmeny a rutinný spánok vám môže zlepšiť zdravie.

Vyjadri sa k článku

komentárov